Interactieve workshop Omgaan met agressie

Helaas worden steeds meer retailmedewerkers wel eens geconfronteerd met (verbale) agressie en geweld van klanten. Aanleidingen zijn meestal klachten van de klant of de afhandeling van een winkeldiefstal. In deze training leer je om te gaan met agressie en ongewenst gedrag van klanten door je grenzen aan te geven en te werken op een de-escalerende manier.
De workshop, die 1 dagdeel in beslag neemt, begint met regietheater. Een trainer en acteur spelen enkele scènes uit de praktijk waarbij zij opzettelijk verkeerd handelen. Deelnemers kunnen dan de scène opnieuw regisseren en aangeven hoe de betreffende situatie beter opgelost kan worden. Vervolgens worden op interactieve wijze onderwerpen als soorten agressie, zelfcontrole en grenzen stellen besproken en geoefend.
Je gaat aan de slag met
- Herkennen van verschillende soorten van agressie
- Zelfcontrole-oefeningen
- Het stellen van grenzen
- Opvang en nazorg na agressie
Na de workshop kun je
- In bedreigende situaties je grenzen aangeven;
- Werken op een de-escalerende manier;
- Op effectieve wijze omgaan met agressie en emotie in de winkel.
Het is ook mogelijk om de training in-company te verzorgen. Hiervoor regel je zelf de locatie en voldoende deelnemers. Dit kan bijvoorbeeld ook door deelnemers van verschillende tuincentra in de buurt samen te voegen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Meer informatie
Heb je vragen of wil je meer weten?
Over de inhoud
Neem dan contact op met onze partner OVD Opleidingen
088 - 008 4570 of info@ovd-opleidingen.nl
Over aanmelden of de mogelijkheden voor een in-company training
Neem dan contact op met ons via
088 - 973 0608 of info@kiemopleidingen.nl
Dit is een activiteit van Tuinbranche Nederland en wordt mede mogelijk gemaakt door het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.