Training Omgaan met agressie

Veiligheid & Gezondheid |
Training Omgaan met agressie

Helaas worden steeds meer winkelmedewerkers wel eens geconfronteerd met (verbale) agressie en geweld van klanten. Aanleidingen zijn meestal klachten van de klant of de afhandeling van een winkeldiefstal. In deze training leer je om te gaan met agressie en ongewenst gedrag van klanten door je grenzen aan te geven en te werken op een de-escalerende manier.

Veiligheid is een belangrijk aspect voor iedereen die in een winkel werkt. Helaas blijken steeds meer retailmedewerkers last te hebben van verbale agressie. Agressie, emotie en intimidatie hebben direct invloed op de prestatie en het verzuim van medewerkers. In deze training leer je op te komen voor jezelf. Dat doe je door meeveren en, bij agressie, grenzen stellen. Je leert om te gaan met zelfcontrole bij emotie en agressie en je eerste impuls onder controle te krijgen.

Je gaat aan de slag met

  • Zelfcontrole-oefeningen
  • Professioneel handelen bij agressie
  • Spanningscontrole
  • Herkennen van verschillende soorten van agressie
  • Het stellen van grenzen
  • Interne en externe veiligheid
  • Opvang en nazorg na agressie

Aan het einde van de training maak je een korte kennistoets.  Alle deelnemers die de training succesvol afronden ontvangen een officieel OVD Opleidingen certificaat.

  • Je kunt in bedreigende situaties je grenzen aangeven;
  • Je werkt op een de-escalerende manier;
  • Je kunt op effectieve wijze omgaan met agressie en emotie in de winkel.

Meer informatie

Heb je vragen of wil je meer weten?

Neem dan contact op met Robin Lub, accountmanager bij onze partner OVD Opleidingen.
06 48628070 of r.lub@ovd-opleidingen.nl

Training          Workshop

"Het team is als geen ander op elkaar ingespeeld na het volgen van deze workshops"