Training Omgaan met agressie

Veiligheid & Gezondheid |
Training Omgaan met agressie

Helaas worden steeds meer winkelmedewerkers wel eens geconfronteerd met (verbale) agressie en geweld van klanten. Aanleidingen zijn meestal klachten van de klant of de afhandeling van een winkeldiefstal. Tijdens deze training leer je hoe je agressief gedrag kunt voorkomen en hoe je het best kunt handelen om escalatie van de situatie te voorkomen. De training is heel praktisch opgezet, zo wordt er gebruik gemaakt van een trainingsacteur om situaties in een veilige setting te oefenen.

Plezierig en veilig winkelen

Om ervoor te zorgen dat klanten zich in jouw winkel thuis voelen, is het van belang dat jij als medewerker kunt zorgen voor een plezierige en veilige sfeer in de winkel. Boze of zelfs agressieve klanten zijn helaas niet altijd te voorkomen, maar het is wel van belang de boosheid of agressie zo snel mogelijk ongedaan te maken zodat andere klanten hier geen last van hebben en de situatie niet uit de hand loopt. Als jij zulke situaties kunt voorkomen, draag je daarmee bij aan optimaal werkplezier voor jezelf en winkelplezier voor je klanten.

Programma

  • Welke vormen van agressie zijn er en hoe ga je daar mee om?
  • Hoe spreek je klanten preventief aan op onwenselijk gedrag?
  • Hoe kun je grenzen stellen en ervoor zorgen dat agressie niet uit de hand loopt?
  • Hoe handel je klachten correct af?
  • Hoe bewaak je je eigen veiligheid?

Met als resultaat: Een plezierige en veilige winkel voor de klanten en voor jezelf!

We trainen op een actieve wijze, deels met een trainingsacteur, zodat je dat wat je tijdens de training leert ook echt kan en gaat gebruiken in jouw winkel.

Deze opleiding bestaat uit een 2-delige fysieke training en online lesmateriaal.

Duur: 2 avonden, waarvan 1 met trainingsacteur
Prijs: € 269,- per deelnemer (in-company: op aanvraag)
Aantal deelnemers: minimaal 8, maximaal 14
Trainer: OVD
Plaats: Midden en Zuid Nederland

Inschrijfformulier

Geslacht
"Ik krijg volop positieve reacties van klanten"