Verkooptraining

Klantbenadering & Hospitality | Verkopen |
Verkooptraining

Winkelmedewerkers komen veel in contact met klanten, ook buiten de ‘normale’ werkzaamheden. Deze training geeft medewerkers de vaardigheden om kansen bij klanten te signaleren en te benutten. Hierdoor worden klanten fans van jouw winkel.

Doelen

Om van klant naar fan te komen zijn medewerkers van essentieel belang. Door middel van onze unieke matrix krijgen de deelnemers in één oogopslag het verkoop-/adviesproces te zien.

Bij ieder onderdeel van dit proces is een handeling belangrijk. Met onze training doorlopen deelnemers dit gehele proces en krijgen zij de tools en vaardigheden om op iedere positie de juiste keuze te maken en daarmee passend te handelen. Aan het eind van de training ben je in staat het maximale uit het verkoopproces te halen, waarbij de klant als fan centraal staat. Er is keuze uit een 2-daagse, een 3-daagse training.en de Plus-training

Onderwerpen

In de training gaan we aan de slag met:

  • Kiper matrix;
  • De organisatie en pitchen;
  • LSD (Luisteren, Samenvatten, Doorvragen);
  • Het verkoop-/adviesproces.

Bij de 3-daagse trainingen, houden we ons ook bezig met:

  • Jouw sterktes en zwaktes als verkoper;
  • Klanttypen;
  • Klantverwachting en klantbeleving;
  • Fasen van een verkoopgesprek;
  • Communicatie.

De 3-daagse training Plus:

  • De inhoud is gelijk aan de 3-daagse training;
  • DISC-analyse, inclusief uitgebreid rapport en toelichting

Specificaties en aanmelden

2-daagse verkooptraining
Voor de 2-daagse verkooptraining is geen subsidie meer beschikbaar.

3-daagse verkooptraining

3-daagse verkooptraining Plus

"Ik heb nu vrijwel elke dag profijt van de cursus die ik gevolgd heb"